آبیدال که بعد از عمل پیوند کبد، به تازگی به میادین بازگشته بود، در ابتدای تابستان توسط باشگاه بارسلونا به عنوان بازیکن مازاد اعلام شد و به همین خاطر به باشگاه سابقش برگشت.

اریک آبیدال، مدافع سابق بارسا، معتقد است که دوران حضورش در این باشگاه به طرز ناعادلانه ای به پایان رسید اما از آینده اش در موناکو هیجان زده است.

آبیدال که بعد از عمل پیوند کبد، به تازگی به میادین بازگشته بود، در ابتدای تابستان توسط باشگاه بارسلونا به عنوان بازیکن مازاد اعلام شد و به همین خاطر به باشگاه سابقش برگشت.

او در گفتگو با خبرنگاران گفت:" من به آینده فکر می کنم؛ همیشه سعی می کنم مثبت فکر کنم و به جنبه های قضایا نگاه کنم.

دوست داشتم حداقل یک سال دیگر در بارسا بمانم و فکر می کنم این اتفاق می توانست رخ بدهد. معتقدم که به خاطر تلاش هایم، شایسته این مسئله بودم و معتقدم که هیچ کسی را گول نزدم.

من از آمادگی بسیار خوبی برخوردارم. کاملا بهبود پیدا کردهام و به آینده فوتبالی ام اطمینان دارم. اکنون هر کاری بتوانم انجام می دهم و باید دید در آینده چه رخ خواهد داد."